NEHİRE BİR ANAOKULU´ NDA BİR GÜN

20.07.2018 587

NEHİRE BİR ANAOKULUNDA BİR GÜN

 

Gün Akışı

 

Sabahçı Gruplar

 

8.00-8.30

8.30-9.15

9.15-9.30

9.30-10.00

10.00-10.15

10.15-12.45

12.45-13.00

 

Okula geliş

Serbest zaman

Toplanma Temizlik

Kahvaltı

Toplanma Temizlik

Etkinlikler

Eve gidiş

 

 

 

Öğleci Gruplar

 

13.00-13.30

13.30-14.15

14.15-14.30

14.30-15.00

15.00-15.15

15.15-17.45

17.45-18.00

 

Okula geliş

Serbest zaman

Toplanma Temizlik

Kahvaltı

Toplanma Temizlik

Etkinlikler

Eve gidiş

 

Rutin Etkinlikler;

Her gün aynı biçimde tekrarlanan ve günlük etkinlik programlarının temelini oluşturan, okula geliş, toplanma, temizlik, tuvalet, kahvaltı, dinlenme gibi etkinliklerdir. Rutin etkinliklerle çocuklara düzenli olma. zamanında iş görme, temizlik kurallarına uyma. sağlıklı beslenme, görgü kurallarına uyma ve dinlenme gereksinimlerini karşılama gibi davranışların kazandırılmasını amaçlanmaktadır.

Serbest Zaman Etkinliği;

Öğretmen rehberliğinde, çocukların küçük gruplar halinde, kendi ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda bir etkinliğe yöneldiği zaman dilimidir. Çocuklar serbest zaman etkinliği sırasında,kendi isteklerine ve ilgilerine göre kendi seçtikleri arkadaşlarıyla bir etkinliğe yöneldiği zaman, yetişkin baskısı hissetmeden rahat ve özgür bir ortamda daha yaratıcı olurlar. Çocuğun hayal gücünün ve yaratıcılığının geliştiği, küçük kas gelişiminin desteklendiği, el-göz koordinasyonunun geliştiği, özgün bi ürün çıkardığında kendisine olan güveninin pekiştiği bir ortamdır. Serbest zaman etkinlikleri, ilgi köşeleri etkinlikleri ve sanat etkinliklerinden oluşur. Okul öncesi sınıflarında bulunan öğrenme merkezleri, kitap, evcilik, blok.fen-doğa. kukla ve müzik merkezleridir. Ayrıca çocuklara kazandırılacak amaç ve kazanımlara göre geçici ilgi merkezleri de hazırlanabilir. Öğrenme merkezleri; çocukların hayal güçleri ve yaratıcılıklarının gelişmesi, deneme-yanılma ile geleceğe hazırlanmaları açısından önem taşımaktadır.

Türkçe-Dil Etkinliği;

Çocuğun dil gelişimine yardımcı olan, duygu ve düşüncelerini rahat ifade etmesine olanak sağlayan, özgün hikâye, şiir, tekerleme üreterek yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini geliştirdikleri, yeni kelimeler öğrenerek kelime dağarcığını geliştirdikleri bir etkinliktir. Türkçe dil etkinliği, hikâye öncesi etkinlikler, hikâye anlatma, hikâye sonrası etkinlikler olarak üç bölümden oluşur. Hikâye öncesinde, bilmeceler, parmak oyunları, şiirler, tekerlemeler ve çocuklarla söyleşi etkinliklerine yer verilebilmektedir. Bu etkinlikler yoluyla hikâye dinlemeye hazır hale gelen çocuklara, resimli öykü kitabı,öykü kartı, slayt, televizyon şeridi, kukla, pazen tahta kartı ya da figürü gibi çeşitli araç gereçlerle hikaye anlatılabilir. Hikâye sonrası etkinliği ise dramatizasyon çalışmaları, pandomim çalışmaları, hikâye tamamlama  ve yaratıcı dans çalışmaları yapılabilmektedir.

Müzik Etkinliği;

 Okul öncesi dönemde müzik etkinlikleri, çocukların dil gelişimleri üzerinde etkilidir ve ritme karşı duyarlılık geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, çocukların kendilerini ifade etmelerine yardım ederek sosyal uyum kazanmalarında önemli rol oynar, onlara güven ve başarı duygusu kazandırır. Müzik etkinliklerinde, müzik dinleme, şarkı söyleme, basit şarkılar yaratma, ses ayırt etme ve ritm çalışmaları, müzikli öyküler, müzikli canlandırma, yaratıcı dans gibi etkinliklere yer almaktadır. Bu etkinlikler aracılığıyla çocukların duygu ve düşüncelerini müzikli drama ve dans yoluyla ifade etmelerine, paylaşma ve bir gruba ait olma duygusu kazanmalarına yardımcı olmaktadır.

Oyun Etkinliği;

Okul öncesi dönemde çocuğun en ciddi işi oyundur. Oyun. çocuğun keşfetme, öğrenme ve kendini ifade etme aracıdır. Bu nedenle, özellikle okul öncesi eğitimde oyun ve eğitimi bir bütün olarak düşünmekteyiz. Eğitim programlarının çocuk açısından daha yararlı olabilmesi için oyunu önemli bir araç olarak kullanılmaktadır. Çocuğun kaslarını geliştirme fırsatı bulduğu, birikmiş enerjisini harcadığı, çevresindeki nesneleri tanıdığı, bazı kavramları kazandığı bir etkinliktir. Oyun etkinliği kişilik gelişiminde ve sosyalleşmesinde önemli bir rol oynar. Amacımız çocuğa çaba harcamayı, başladığı bir işi bitirmeyi ve bundan zevk almayı öğretmek. Oyun etkinliklerinde ısındırıcı. hareketli ve dinlendirici oyunların yanı sıra taklit oyunlarına, açık hava oyunlarına yer verilebilir.

Fen ve Matematik Çalışmaları;

 Çocukların belli bir obje ve uyarıcı üzerinde dikkatlerini toplayabilmelerine, kendisini ve çevresini algılayabilmelerine, olaylar ve nesneler arasında ilişki kurabilmelerine, akıl yürütebilmelerine, problem çözebilme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olan bir etkinliktir. Fen ve doğa çalışmalarının içeriğini; deneyler yapma, inceleme gezileri yapma, hayvan besleme, bitki yetiştirme, eğitici oyuncaklarla oynama oluşturmaktadır.

Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmaları;

İçeriğinde çizgi çalışmaları, kavram çalışmaları, tek basamaklı sayılarla çalışmalar yer almaktadır. Çocukların ilkokula hazırlanmasında, kalem kullanma, küçük kaslarını geliştirme, el-göz koordinasyonunu geliştirme, kavram gelişimine yardımcı olmaya yönelik bu etkinlikler aracılığıyla çocuklardaki yaratıcılık duygusu gelişirken aynı zamanda da. bilişsel ve sosyal-duygusal alanlardaki yeteneklerinin gelişimi desteklenir.